16 Ocak 2015 Cuma

The LifeCo Organik Hindistan Cevizi Yağı

Herkese günaydın!
Bugün sizlere mükemmel bir ürün olan Organik Hindistan Cevizi Yağından bahsedeceğim.
Bende The LifeCo markalı olan var ancak başka markalarda da hindistan cevizi yağı bulabilirsiniz.

Satın alırken dikkat etmeniz gereken iki şey var: Organik olması ve soğuk presle elde edilmiş olması(İngilizcede "Virgin" olarak geçer)
Ayrıca 24,5 derecenin altındaki sıcaklıklarda katı formda olduğunu da ekleyeyim, bu şekilde doğallığını anlayabilirsiniz.


Ancak yağı elinize aldığınızda vücut sıcaklığıyla anında sıvı hale dönüşüyor:


Peki ben bu mükemmel yağı hangi amaçlarla kullanıyorum?
Çok çeşitli kullanım alanları olsa da ben kendi kullanım şekillerimden bahsetmek istiyorum.

Hindistan cevizi yağı antimikrobiyal ve antioksidan özelliktedir. Bu sebeple ben öncelikle cildim için mikrop önleyici, akneleri engelleme amaçlı kullanıyorum.
Haftada 1 ya da 2 kere akşamları yüzüme masaj yaparak uyguluyorum ve yıkamıyorum, cildimde sabaha kadar o şekilde bırakıyorum.(Tabi ki uygulama öncesinde cildimi temizliyorum)
Bu sayede hem cildime doğal bir koruma bariyeri sağlamış oluyorum, hem de cildimin esnekliğini arttırmış oluyorum.
Göz çevreme ve dudaklarıma da uyguluyorum. 
Kirpik ve kaşlarımı da es geçmiyorum :)

Bu yağı doğal bir nemlendirici olarak düşünebilirsiniz. Tek tek saymayacağım, tüm vücudunuza rahatlıkla kullanabilirsiniz.
Özellikle bacaklarda harikalar yaratıyor.
Tene mükemmel bir ışıltı kattığını söylemeliyim :)

Gelelim saçlara!
İki şekilde kullanıyorum.
Birincisi; maske olarak. Avucuma bir miktar yağ alıp tüm saçıma yedirip, masaj yapıp bekletiyorum ve ardından yıkıyorum. Bekletme süresi size kalmış, ne kadar bekletirseniz o kadar iyi.
Ben 5-6 saat kadar bekletiyorum.
İkincisi; eğer saç uçlarım cansız görünüyorsa sadece uçlara saçım kuruyken çok az miktarda uyguluyorum, yıkamıyorum. Bu uygulama parlaklık veriyor ve saç uçlarına bakım yapmış oluyor.

Makyaj temizleyici olarak kullanımı olsa da açıkçası bu güzel yağı makyaj çıkarmaktan ziyade bakım amaçlı kullanmak daha çok işime geliyor. Yine de makyaj temizleyici olarak da denedim ve sonuç gerçekten harika.

Sevmediğim tek kullanım alanı "diş macunu" oldu.
Hindistan cevizi yağı, karbonat ve nane yağını karıştırıp kendi diş macununuzu elde edebiliyorsunuz ancak ben hiç sevemedim.
Temizleme hissi sıfır olunca ve karbonat diş etlerimi mahvedince doğal diş macunumla vedalaştık :)

Son olarak şunu da ekleyeyim, tabi ki bu yağı sadece bakım amaçlı kullanmıyorum. Hindistan cevizi yağını besin olarak tüketmek, vücudunuza dış bakımdan çok daha yararlı.
Ben yemeklere koymaya cesaret edemesem de keklere mutlaka koyuyorum, çok çok hafif bir tat veriyor.



Özetle, organik hindistan cevizi yağı doğal oluşu ve çok yönlü kullanımıyla baş tacım oldu :)
Güzel kokusundan bahsetmeme gerek yok sanırım.
Herkese şiddetle öneririm!

Ben The LifeCo Organik Hindistan Cevizi Yağını Macro Center'dan almıştım ancak internette bazı sitelerden de temin edebilirsiniz.
Gramajı: 320g
Fiyatı: 42tl



Sevgiler
Neşe

1 yorum:

  1. saçlarım için kullanıyorum ben de hindistan cevizi yağnı faydasını gördüğüme inanıyorum saçları yumuşatma bağlamında

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...